Stelios - Ett öra i armen.

Öra i arm

Stelios Arcadiou, mannen som visade upp sitt "arm-öra" på en vetenskapsmässa i Skottland. Örat är gjort av mänskligt brosk och är inopererat i underarmen. Stelios planerar att operera in en mikrofon i örat för att kunna lyssna på ljudet som örat fångar upp.

Kring detta har jag då lite tankar. Om han lyckas med mikrofonen och att den fångar upp ljudet av örat och så vidare, innebär det att han med hjälp av örat och mikrofonen kan höra hur hans egen röst låter i andras öron? För det är ju trots allt en dröm som de flesta människor har. Att kunna hör hur ens egen röst låter i sin kompis, mamma eller mormors öra. Det är i alla fall en dröm som jag har, även om det inte är min största dröm så är det ändå en dröm jag har.

Kommer han att kunna bidra vetenskapligt om han får det att fungera? Kommer hans egen hörsel att kunna öka på något vis om man praktisk i framtiden kan koppla örat till hjärnan? Hur påverkar det framtiden, kommer folk gå omkring med fyra stycken öron?

Det är lite frågor som jag skulle vilja diskutera kring detta så du får jättegärna kommentera och skriva vad du tycker om detta.

Hare trevligt!

Du kan läsa artikeln på Expressen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0