Privata trackrar rasar i antalet

RipTracker


Ja, privata trackers stänger en efter en nu och redan nu hör man röster om hur folk tror att hela tracker världen snart är förstörd. Men så tycker jag absolut inte är fallet. Utan de flesta överdriver nu i dessa tider. Anledningen till att så många trackrar stängt ner på senaste tiden är inte för att dom "blivit tagna", anledningen att dom har stängt ner är för dom tagit säkerheten för det osäkra.

Det vill säga att efter att ThePirateBay fick sin dom så har dom inte vågat hålla sin trackrar uppe eftersom dom inte känner sig redo att ta de stora böter de skulle få vid ett eventuellt ingripande utav polis och myndighet. Och ja, vem skulle vara redo för några sådana summor? Inga. Men varför stannar då en del trackrar uppe? Jo för att dom vågar hålla sin tracker uppe på grund av den säkerhet dom för tillfället har, på grund av att dom hänger effektivt med i vad som händer och väntar med att kapitulera tills dom verkligen känner sig underlägsna.

Det som jag vill förmedla med detta inlägg är helt enkelt att ja vill inte att hela svenska folket ska gå och bli helt hysteriska och upprörda över att flera trackrar har lagt ner nu senaste dagarna. Jag vill helt enkelt förmedla att anledningen till att dom lägger ner beror inte på att dom "blivit tagna" som jag tidigare sagt, utan allting är för att deras egna stake har blivit allt för kort.

Men nu vill jag väldigt gärna att ni vill diskutera kring detta och säga vad ni tycker och tror. Tror ni att alla trackrar borde lägga ner för säkerhetens skull? Eller tror ni att trackrar kan klara sig? Hur tror ni och resonerar kring detta.

Swebits, Powerbits, Wolfbits, Nordicbits, Hyperbits och mp3nerds hör till de trackrar som stängt ner.

Hare Trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0