Omgång 5 & 23/4 matcher

Japp, dags att summera och snacka lite om dagens matcher i Allsvenskan då. Det var härliga matcher helt klart men en del var också tråkiga. Mina tippningar gick in rätt så bra om vi ska bortse från resultatet. Men vad gör Helsingborg med att förlora mot Halmstad.. Men ja, Låt er fortsätta läsa om matcherna och diskutera.

Örgryte IS 0 - 1 AIK
En match som jag tycker borde varit nått mer mål för AIK för att det skulle ha stämt in lite mer på mitt tipp. Men hur som helst så fick jag ju i alla fall rätt vinnare och det är huvudsaken för mig. Matchen som var rätt så mycket åt AIK efter deras mål i 29:e minuten av  just I. Óbolo blev inte mycket mer än just AIK. Örgryte hade det tufft men fram till AIK's mål spelade dom ändå trevligt. Efter att Jagne hoppar in så är det mestadels AIK. 5 gula kort i matchen blev det och dom tilldelades
R. Jonsson, D. Leinar, W. Atta, J Ortiz, P Bengtsson. 
Inte mycket mer att säga om denna match.

Örebro SK 2 - 1 Kalmar FF
Kalmar, Kalmar Kalmar... Vad gör detta Kalmar. Ja det är nog många som frågar sig. Fortfarande utan en seger i årets allsvenska efter 5 omgångar sjuker dom bara mer och mer efter Topplagen. Men för mig var det ju som sagt väntat att Örebro skulle vinna. För som jag sa, vinner nått lag så är det Örebro. Örebro vinner rättvist, de har väldigt många ramträffar + 2 mål så som sagt, rättvist. Bassombeng står för 1-0, i 36:e när han lobbsköt över målvakten. F. Nordback fixar 2-0 i 56:e och äntligen slapp han ramträffarna. David Elm reducerar i 63:e men dom spelar sedan lika "dåligt" som tidigare. 5 gula kort även här, Bassombeng, F. Nordback, M. Almebäck, Porokara, Nouri.

Helsingborgs IF 1 - 3 Halmstad BK
Vet inte om man kan skriva så mycket om matchen. Halmstad fixar inte ett mål i denna match på egen hand eftersom att deras enda mål kom i 28:e minuten av ett Självmål. Sedan flyter det på för halmstad som gör 3 mål, 69e, 79:e samt 92:a. Målskyttar är Nascimento, J. Sise och Rosén. Helsingbor och då främst Rasmus Jönsson hade sina skott på mål men dom satt inte och därför vände Halmstad deras 1-0 underläge. Rättvis vinst av Halmstad alltså.

Gefle IF 0 - 0 GAIS
Jag sa det att Gefle är starka hemma och att det kunde bli en jämn bra match var inte snack om saken. Jag la ett vågat tipp på 1-3 men när jag sedan tänkte efter så visste jag ju själv att om GAIS skulle vinna skulle det förmodligen bli 0-1 enligt mig. Men 0-0 är resultat och för mig nu i efterhand väldigt väntat trots allt. Gefle hade 2 skott i ramen och GAIS mest avslut men 0-0 är ändå ett rättvist resultat. Ett gult kort tilldeals Bapupa i Gefle.

Hammarby IF 0 - 1 IFK Göteborg
Fan fan, fan... Ett oavgjort resultat var vad jag hade tippat och framförallt mer mål en såhär. Hammarby var helt klart värda oavgjort tycker jag för det var ändå rätt så jämnt. Framförallt när Hammarby får ett friläge och IFK målvakt styr den i stolpen. Sista 2 minuterna fick Hammarby 4 hörnor tror jag och 2 av dom var i alla fall hyfsat farliga. Åtminstone den första då den nickas och räddas på mållinjen av Hysén. Så mycket mer av detta resultat finns inte att säga, en tråkig vinst i mina ögon för IFK Göteborg.

Alvaro Santos, Marcus Allbäck och Dennis Jonsson. Så lyder nu Örgryte IS skadade spelare. En ny tung skada kom på backen Dennis Jonsson i dagens match mot AIK. Han fick rullas ut på vagn och en bristning i låret är vad som tros vara orsaken. Hur ska nu Örgryte klara sig? En viktig försvarare och viktiga spelare för anfallet är borta nu och det ser riktigt mörkt ut för Örgryte. Men vem vet, det kan vändas.

Kalmar FF & Örgryte IS
är två lag som är helt untan segrar efter 5 omgångar i årets Allsvenskan. Kalmar har ju dock 2 oavgjorda men utan segrar kommer man inte långt upp i tabellen tyvärr. Örgryte kan man inte säga så mycket om, de har trots allt många spelare skadade som jag tidigare sa men Kalmar FF spelar helt enkelt dåligt.. Så vad ska nu dessa lag göra för att lyckas och stiga lite högre upp igen? Vad ska dess lag göra för att vinna lite matcher? Kommentera och svara gärna på dessa frågor.


Ja det var vad ja hade att skriva om dagens matcher. Imorgon blir det endast en match mellan Djurgården - Brommapojkarna. Där jag tror att Brommapojkarna kommer att vinna. Men Djurgården kan också fixa en seger men jag hoppas på Brommapojkarna. Tycker är roligt om dom får ha det roligt nu i början på säsongen för jag tror knappast dom kan klara sig något högt efter uppehållet. Jag tycker också att Brommapojkarna har visat på en bra form och jag tycker det är större chans de vinner än Djurgården. Ni som följt bloggen förut vet också att jag så gott som hatar Zoran Lukic, Djurgårdens tränare.

Så ett tippat resultat ska ni få då, Djurgårdens IF 1 - 2 IF Brommapojkarna. Tippet bygger mest på vad jag hoppas vill och tror samt lite tidigare matcher och mål och så vidare. Ja, vi får väll se hur det blir, återkommer imorgon med resultat och lite kommentarer kring den matchen.

Hare trevligt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0