Omgång 5 & 22/4 matcher

Ja gårdagen blev sen och inlägget om dessa matcher kommer först idag. Men eftersom att det blev så pass sent tänkte ja att ja kunde bjuda er på vad jag tippar i dagens 23/4 matcher innan ja tar snacket om gårdagens.

Alltså, Dagens tipp ser ni här nedan:

Gefle IF 1 - 3 GAIS
När det gäller GAIS har jag börjat gilla 3-1 resultat till GAIS fördel. Så jag tror nog att det mycket möjligt kan bli det idag också. Vi vet dock att Gefle är bra hemma och det kan faktiskt lika gärna bli 0-1. Men att GAIS vinner, det är mitt tipp åtminstone.

Helsingborgs IF 2 - 0 Halmstads BK
Inte så mycket snack om saken. Trots förlusten mot örebro vinner Helsingborg idag. En förlust mot Örebro är inte så konstig då de också är starka hemma + att de har konstgräs som Helsingborgarna klagade på. Ett enkel 2-0 blir det här av den enkla anledningen att Helsingborg är bättre än Halmstad.

Örebro SK 1 - 1 Kalmar FF
Örebro är starka hemma, Kalmar har inte visat sig något vidare såhär långt i säsongen. Jag tror dock att Kalmar klarar trycka in ett mål och Örebro likaså. Så hoppas och tror på ett oavgjort resultat här ikväll. Men jag får nog säga det att är det något lag som kommer att vinna så tror jag det är Örebro med 1 eller 2 mål. Men hoppas som sagt på 1-1.

Örgryte IS 1 - 3 AIK
En mycket svår match att tippa. Antingen tror jag på oavgjort eller 2 måls segeramarginal för AIK. Jag fick sitta och fundera en lång stund innan ja la det tipp som jag gjorde. Jag vill gärna lägga 1-1 men istället valde jag teorin att det kommer att stå 1-1 för en bra stund och sedan gör AIK två "snabba" mål inom loppet av 15-20 minuter nånstans i matchen och det blir 1-3. 

Hammarby 2 - 2 IFK Göteborg
Ett rättvist 2-2 resultat tippar jag på i denna matchen. Göteborg har visat klass och Hammarby har också lyckats med målen nu senast. Men å andra sidan är det ju faktiskt Göteborg dom möter idag, så det oroar mitt tipp lite. Men jag tror ändå att båda lagen kan trycka in 2 bollar helt enkelt. Så tippet grundar sig utöver tidigare matcher.

Så var det dags för gårdagens matcher då:

BK Häcken 1 - 0 Trelleborgs FF
Ja, en vinst för Häcken var vad jag sagt att det skulle bli för jag tycker både Häcken och Brommapojkarna har visat bra form nu såhär på början av säsongen. Men jag tror nog vi alla vet att dom inte kommer klara sig efter uppehållet. Men det återstår att se. Hur som helst var det en 2-1 vinst för Häcken jag hade tippat men så blev ju inte fallet. P. Nyström gör målet i 78:e minuten. Chatto drar på sig ett kort i 22:a och sen var det inte mycket mer att snacka om tycker jag.

IF Elfsborg 1 - 0 Malmö FF
Ja, jag satte ett rätt resultat! Jag tippade 1-0, dock så var det inte så svårtippat eftersom Elfsborg brukar vinna med 1-0 mot lite större klubbar. Daniel Nordmark fortsätter att vara väldigt bra sedan han blev inbytt härom matchen. Han gjorde strålade jobb också idag och serverade Mattias Florén en boll från hans hörna och in i mål. Första halvlek var klar Elfsborg dominans, i andra halvlek var det ungefär 50/50. Men i sista kvarten blev det nervigt för min del. När Malmö FF pressar på med mycket folk får dom nick i stolpe och nick i ribba. Flera hörnor och varje gång blev lika nervigt. Men till slut är matchen över och Elfsborg vinner alltså med 1-0. J. Dixon fixar ett gult kort på sig i 38:e minuten.

Tack för mig och nu hoppas på en riktigt trevlig fotbollskväll och hoppas på att jag får rätt på alla tipp som jag gjort! :)

Hare trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0