Omgång 4 & 20/4 matcher

Japp dags för en summering av senaste matcherna. Dock lite sent då eftersom jag kom hem sent igår kväll tyvärr. Hur som helst så tycker ja denna omgången bjöd på underhållning och matchernas resultat var vad man hade väntat sig. En skön omgång helt enkelt.

Hammarby 3 - 1 Djurgårdens IF
Ja, det var sannolikt en rolig match, helt klart. Hammarby tar ändå sin första seger rätt så rättvist i denna derbymatch tycker jag. Och att hammarby skule vinna var faktiskt tippat utav mig också så ett rätt till fick jag där. Hur som helst så var matchen som jag sa rätt rolig med ett bortdömt mål som helt klart var mål och det tyder verkligen på att man borde införskaffa målkameror i Allsvenskan. Djurgårdens tar alltså ytterliggare en förlust och Zoran Lukic kan knappast vara den snällase personen mot laget nu för er som läste mitt inlägg om hur jag tar på Lukic.. Kuivasto fixar Djurgårdens 0-1 i 12:e minuten men i 30:e så kommer redan kvittering 1-1 utav Emil Johansson, sen flyter det bara på och Charlie Davies fixar 2-1 i 66:e och Söderström 3-1 i 80:e. Det bortdömda målet var i 21:a minuten vid Djurgårdens 1-0 ledning, Paulsen nicklobbade bollen och den tog i ribban och damp ner innanför mållinjen. I Sportbladets artikel kan du läsa mer om bortdömda målet.

mål


Örebro SK 2 - 0 Helsingborgs IF
Åter en för mig helt väntat match resultat. I alla fall ett lika eller vinst för Örebro hade jag väntat mig och så blev det ju. Anledningen till att ja trodde Örebro skulle vinna var för att Örebro är ett riktigt starkt hemmalag och så dom spelade dom Elfsborg hemma så tänkte ja att dom säkert spelar lika bra mot andra "storklubbar", därav mitt tipp på Örebro vinst. Matchen visades också rättvist till Örebrom Olsen 1-0 i 60:e och i den 90:e minuten blir Porokara utbytt mot Tahirovic och då går Tahirovic in och fixar 2-0. Snacka om ett skönt avbyte! Vad man kan diskutera är ju att Helsingborg i 44:e minuten drar på sig ett rött kort på J. Ekstrand, så frågan är hur stor betydelse det fick för resten av matchen.

IFK Göteborg 3 - 0 Örgryte IS
Solklart att Göteborg är värda vinsten. Dock så fick man fel på detta resultat. Jag hade väntat mig att Göteborg skulle vinna men drog till med ett oavgjort tipp i denna matchen men så blev inte fallet. Redan i 14:e minuten fixar Tobias Hysén 1-0 genom ett snyggt Nickmål på ett inlägg av Selakovic. Dock inte lika snyggt som Henrik Larssons i landslaget men tycker ändå att alla sådana nickar är snygga. Matchen som var en Fairplay match utan några gulda eller röda kort flöt bara på för Göteborg, 2-0 i 25:e minuten av S. Selakovic och i 55:e fixar Sigurdsson 3-0.

Det var sista matcherna i Omgång 4 det och såhär ser tabellen ut i nuläget:

 Malmö FF 4, 6-1, 10p
Helsingborgs IF 4, 6-3, 9p
AIK 4, 5-3, 9p
IF Elfsborg 4, 5-3, 8p
IF Brommapojkarna 4, 5-3, 7p
IFK Göteborg 4, 10-5, 6p
Trelleborgs FF 4, 5-2, 6p
GAIS 4, 9-8, 6p
Örebro SK 4, 3-2, 6p
Gefle IF 4, 4-4, 5p
Hammarby IF 3, 5-5, 4p
Halmstads BK 4, 2-3, 4p
Djurgårdens IF 3, 1-6, 4p
BK Häcken 4, 4-7, 3p
Kalmar FF 4, 2-4, 2p
Örgryte IS 4, 1-12, 0p

Hare trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0