Omgång 4 & 19/4 matcher

Ja, dags då för att snacka lite om dagens matcher i Allsvenskan omgång 4. Jag tycker att vi hade intressanta matcher och denna omgången var inte något som blev speciellt tråkigt. Så låt oss då börja snacket och diskussion kring matcherna.

IF Brommapojkarna 2 - 3 AIK
Ett tråkigt resultat vill jag säga. Jag hade hoppats på obesegrade brommapojkarna för jag tyckte att dom förtjänade vinsten eftersom att dom spelade bra i denna matchen. Dom hade 18åringen Viktor Lundberg som debuterade med fint mål och därefter spelade dom bra. Men i slutet på match på tillägstiden så kommer BP's Odelius och sparkar Mutumba på knäet och får ett rött kort och snabbt är matchens sista minut en Lyckominut för AIK då de trycker in deras 3:e mål och avgör matchen.

Malmö FF 1 - 1 Trelleborgs FF

Var väll ett rätt så väntat resultat ändå, i alla fall i mina ögon. Även om jag själv hade tippat på en vinst för Trelleborg i denna match. Men så blev inte fallet utan delad pott i denna matchen. Haynes gör ett tidigt mål innan 5 minuter spelade och ger Trelleborg en ledning. En ledning som Malmö kvitterar i 45:e minuten. Andra halvlek blir mållös.

Kalmar FF 0 -  1 Halmstad BK

En vinst för Halmstad! Så skönt att känna de för det var lite vad jag trodde på. Även om det för mig var en tippning som jag skulle behöva ha tur med för att få rätt. Men hur som helst så har Kalmar alltså inte vunnit en ända allsvensk match hittils. Alltså från SM guld och topplag är dom nu ett bottenlag. Men vi vet ju alla hur början på Allsvenskan brukar vara. Bottenlagen i topp, topplagen i bott/mitt. Jag tror nog att Kalmar fixar sig uppåt i tabellen så småningom. Hur som helst var det Halmstads Anel Raskaj som stod för segermålet som också kom det tidigt i matchen.

Gefle IF 1 - 2 IF Elfsborg
En match där jag både hade tippat på Elfsborg och hoppades givetvis på Elfsborg. Men jag började bli riktigt nervös mot slutminuterna när det forfarande stod 1-1. Men när Gefle sedan ger bort en frispark i sista sekunden av matchen var nervositeten borta innan den ens var lagd. För det är ändå rätt så säkert att en frispark strax utanför straffområdet är en frispark som sitter för Anders Svensson. Gefles mål gjordes av Hasse Berggren i 20:e minuten innan han var tvungen att stiga av för hans ljumske problem. Efter att Berggren stigit av skapades inte mycket utav Gefle, istället var det Elfsborg som tydligt visade hur välförtjänta de var utav en vinst i denna match. M. Florén går sedan upp i 44:e minuten och kvitterar strax innan halvlek. Andra halvlek var Elfsborg som fick några chanser men som sagt, det var i 94:e minuten som Anders Svensson skruvar bollen i mål på en frispark.

GAIS 3 - 0 BK Häcken
Lite oväntat för mig för jag trodde faktiskt Häcken skulle kunna fixa till sig en vinst mot Gais eftersom att dom vann mot Göteborg. Å andra sidan har vi sett ett GAIS som också varit mycket bra i början av säsongen så det var kanske inte så oväntat ändå. Hur som helst så var det en match som Gais var värda att vinna eftersom dom faktiskt fick 3 mål. P. Eriksson stod för det första i 49:e minuten och i samma minut så trycker Carmo också in den. Carmo får också ett andra mål i 87:e minuten. En match som det inte finns mycket att snacka om.

Hasse Berggren, tidigare har han haft problem med sina ljumskar och tvingades idag gå ut tidigt i 31:a minuten i matchen mot IF Elfsborg. Jag tror inte att det är något jätteproblem med ljumskarna som gör att han inte kan vara med i kommande matcher utan jag tror det är något små problem som hindrar han från och spela de minuter han vill helt enkelt. Men vad gör det när han ändå gick in och gjorde det han skulle i matchen, mål mot sin ex-klubb. Finns inte mycket mer att säga än att hoppas på att det inte var för allvarligt. Men vad tror ni om Hasse, är det en kraftig skada som kan hindra han från spel?

Daniel Nordmark, hoppar in istället för Keene i matchen mot Gefle IF. Han gör ett fint inhopp där han skapar mängder av chanser och han är på plats där han ska vara och det fattas bara att han får in bollen i mål. Att Nordmark var någon som skulle prestera så bra som inbytt var rätt oväntat i mina ögon men man vet ju att även kan i sina stunder. Som sagt, han gör ett friskt inhopp och jag tror att vad han visade i denna matchen kan ha stor betydelse för hans framtid i Elfsborg också. Att han i vissa matcher helt enkelt har mer förtroende än Joel Johansson. Det får vi se.

Det var väll allt jag hade och säga nu för tillfället i alla fall. Vi får väll se om det kommer upp något mer i huvvet som jag har att säga. Ha en bra söndagskväll nu!

Hare trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0