Melissa - Räddare i nöden

andräddning

En helt underbar rolig och lite udda nyhet som ja tänkte att ja skulle berätta om.

Melissa, en femårig flicka hjälpte en Andmamma och hennes ungar över vägen i Göteborg. Hennes pappa Bijan och hon var ute och gick på en helt vanlig promenad som de brukade gå och Melissa ser plötsligt några mjuka dunbollar. Hon börjar gå närmare dunbollarna och efter ett tag upptäcker Melissa att det är andungar tillsammans med deras mamma.

Melissa valde då att göra denna heroiska insatsen och hjälpa ungarna och mamman över gatan. Så hon och pappan går om varsinn sida om familjen över gatan. På vägen visar både bilförare och spårvagnschaufförer respekt för änderna och låter dom vandra över vägen sakta men säkert. Efter en halvtimme är ungarna och mamman äntligen på plats i dammen och Melissa sitter vilande på en bänk och säger: - Nu är de glada.

Mina tankar kring den här nyheten är väll mest att det är en rolig och lite udda nyhet. Men snacka om att den hade rätt så högt nyhetsvärde den dagen och jag tror knappast att det hände så mycket annat i Göteborg. Jag tycker också det är rätt så fint utav chaufförer och billister att stanna för and familjen trots att de kanske hade bråttom till olika ställen. Jag menar hade inte Melissa varit där så hade det säkert funnits billister som bara kört.

Nyheten får mig också att tänka på andra liknande nyheter som skett i Tokyo där bilarna också stannade för en andfamilj som fick gå över vägen. Där gick till och med polisen in och stoppade trafiken för andfamiljen. Något som jag tycker är ännu mera häftigt. Så när jag läste denna nyhet tänkte ja att det dröjer kanske inte länge förens änderna prioriteras lika högt i Sverige. Vad tycker ni om nyheten? Tror ni att den kan ha några positiva och negativa effekter på framtiden?

Hare trevligt!

Du kan läsa mer om nyheten i GP's Artikel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0