Måndag & Tisdag - Dagarna i sig

Japp, dags för ett nytt inlägg om livet då utöver alla nyhets och sport inlägg. Måndagen och Tisdagen har varit helt okej dagar för mig så här långt och man är ju nöjd med dom givetvis.

Måndagen bjöd som vanligt på frukost till Nyhetsmorgon. Men det dröjde inte alls länge innan det var dags att ge sig av till bussen och åka 40 minuter till filipstad för att sedan studera ytterliggare en dag på Elprogrammet. Skoldagen i sig var helt klart godkänd förut starten på den.

Det var meneningen att jag och några andra direkt på morgonen skulle göra Ellära provet men då visar det sig ju vara så oordning på filipstadsfolket till lärare att dom hittar inte provet någonstans. När vi sedan ringer till vår lärare som hade oss i provet så säger han dom att han la dom i lådan eller i hyllan, men gissa vad? Där låg då inga prov. Efter detta besked så kändes dagen först rätt tråkig eftersom att man hade förväntat sig göra provet i måndags... Nu blir det istället Prov torsdag och prov fredag.

Rasterna bjöd hur som helst på lite sömn i sofforna framför TV'n som gick på högvarv med serien Snutarna. Har inte gillar den serien förut så mycket men nu satt den ändå och gjorde mig lite gladare tills jag somnade i soffan. Efter lunchen cyklade Ricky och Jesper iväg och köpte glass som jag bjöd "alla" på i klassen. De kommer också tillbaka med en hel grillad kyckling som först var menad till en person men som på nått vis delas mellan 4, det var hur som helst gott med både glass och kyckling.

På eftermiddagen kommer man hem och så kommer Linus så småningom. Eftermiddagen och kvällen bjöd helt enkelt på Fifa09 matcher med Linus. Dessutom visade jag honom Denna Youtube Video som är helt underbart rolig med Lasse Sorvari som står och förklarar vad hans grisparti står för. Rekomenderar jag er att titta på. Senare på kvällen gick man ut en sväng med Linus och så småningom kom man hem och sov gott.

Tisdagen bjuder inte på så mycket hittils. Inomhus Friidrott i skolan och dessa blogginlägg som hittils skrivit, lite mat & fifa blir det väll så småningom. En långpromenad med Loke (hunden) och även också lite städning ska försöka hinnas med framåt 21.00 ungefär. Ja, så mycket mer har ja inte att säga om just tisdagen och inte måndagen heller för den delen. Jo det har jag, finns en del att skriva om tisdagen men inget som är värt så mycket som att göra blogginläggen längre än vad det redan här.

Hare trevligt!

Kommentarer
Postat av: L E N A

allt bra med dig idag? :) kram

2009-04-22 @ 13:11:16
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0