Lördag & Lördagshändelser

OBS! Gammalt inlägg av mig för att fylla ut bloggen lite (från 22feb -09)

Lördagar brukar ju oftast bjuda på många händelser men dagens händelser har inte varit så stora och så speciella precis. Men händelserna är nog ändå värda att publiceras och diskuteras kring tror ja så ja ska ta upp lite händelser som faktiskt ja tycker att vi ska skapa en liten diskussion om.

Vad är inte mer jobbigt än att vakna klockan 04:50 en Lördagsmorgon och inse att man inte kan somna om? Jo, nämligen att vakna 03:50. Ja det stämmer, jag vaknade 03:50 denna morgon (kan man kalla det morgon ens än gång?) och insåg just det att jag inte kunde somna om. Det bar upp från sängen och göra i ordning lite frukost som genast fick mig att må bättre.

 Efter den goda frukosten så blev det trots allt att jag la mig i min sköna säng med mitt fjäder duntäcke (hoppas dunen inte är från kina bara) och gosa ner sig framför Band of Brothers. Ja, så ligger till, under mitt sportlov har jag nämligen tänkt att titta igenom hela denna serie.

 När klockan började närma sig 10.00 ungefär så insåg jag att jag faktiskt började bli lite trött och satte faktiskt Band of Brother på paus (Va! Kan man Pausa ett krig?) och la mig och råkade somna.

Senare på kvällen bjöd Televisionen på Melodifestivalen och där fick vi se E.M.D, BWO och Molly Sandén! Efter att Molly Sandén och E.M.D gick vidare direkt till globen så kunde man ju inte låta bli att läsa nyheterna kring detta. Gissa vad man då hittar?

Jo det står att Molly Sandén nu är på väg mot stjärnorna. Jag tycker media alltid gör så roliga saker kring sådana här händelser. Så fort någon lyckas bra så är dom helt plötsligt superbra. Det är ju likadant inom sporten - Så fort Anja Persson råkar vinna ett störtlopp har hon helt plötsligt 100% guldchans i VM för att sedan göra hela svenska folket besvikna genom att inte ens ta en medalj.

Efter att Melodifestivalen tog slut fick det bli den dagliga rutinen att spela några Fifa 09 matcher mot några personer som säkert var från Tyskland, Ryssland & Rumäninen eller något annat land. Hur som helst så blev dessa matcher inte så lyckade. Jag lyckades fixa till mig 4 Vinster och 4 Förluster denna kväll. Något som man helt enkelt inte kan vara nöjd med.

Som första blogginlägg i denna nyskapade blogg tänkte ja runda av detta inlägg redan här och återkomma igen imorgon - Då med Storstädnings fakta och så givetvis lite nyhetsdiskussioner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0