Kronprinsessan Victoria & Daniel Westling

OBS! Gammalt inlägg av mig för att fylla ut bloggen lite. (från feb 25 -09)

Kronprinsessan
Så var dagens stora nyhet kommen. Kronprinsessan Victoria & Daniel Westling ska gifta sig 2010. Idag förlovade dom sig och fick Kungens och Statsministerns tillåtelse. Något som svenska folket tycker var på tiden.

Ja, att kronprinsessan och Daniel förlovade sig var väll inget som ens en råtta kunde missa. Efter att så gott som alla nyhetssidor på nätet hade det som huvudnyhet så fanns väll det bara för TV4 och SVT att avbryta massa program för att framföra nyheten. Att man gör något som att avbryta och flytta fram program för att föra fram denna nyhet tycker jag är lite väl onödigt. Jag tror nog de flesta hade fått reda på det genom att ha det som första nyhet på Aftonbladet samt i vanliga nyhets sändningar på Radio&TV. Men men, det är väll en generationsfråga kanske.

Några intervjuer med Stockholmare och Ockelbo invånare talade för att Svenska folket helt klart var glada över denna nyhet. Vissa till och med grät som om Victoria var deras nyfödda barn. Ja visst är väll det roligt att svenska folket blir så glada över ett kungligt bröllop som kommer att ske 2010.

Reinfeldt berättar om hur kungen hade tillkallat honom till slottet en tidig morgon. När han väl kom till slottet så ville kungen prata med Reinfeldt om just detta. Reinfeldt säger sedan i intervjun röd som en tomat att han tycker att det var roligt han också att ge sin tillåtelse.

Som en summering så tycker jag självklart det är roligt att svenska folket ser det som en stor och glad händelse även om jag själv inte känner mig speciellt mera glad än vad jag redan var utav händelsen.

 Kort & Gott - Grattis kronprinsessa Victoria och Daniel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0